Otomobil üreticileri aylık aboneliklerle milyarlar kazanacak
Özellikle dijital yayın platformlarında karşımıza çıkan aylık abonelik paketlerinin otomotiv sektörüne büyük gelir sağlaması bekleniyor.
Günümüzde Lexus, Toyota ve Subaru gibi üreticiler otomobillerde çeşitli akıllı özellikleri kullanmak için aylık paketler sunmaya başladılar.
Otomobil şirketleri, müşterilere uygun fiyatlı özelliklere erişmeleri için aylık veya yıllık abonelikler sunarak, satıştan sonra bile uzun vadeli gelir elde etmeyi amaçlıyor.
Üreticiler için yeni gelir akışı
Yeni bir araştırmaya göre, değerli eklentiler EV müşterilerini sıkıntıya sokabilir. Ancak otomobil üreticilerinin aylık abonelik olmadan ayakta kalması çok zor.
Bunun kolay bir nedeni var: Elektrikli arabalar, içten yanmalı modellere kıyasla çok karlı değil. Bu nedenle üreticiler aylık abonelikler sunarak gelirlerini artırmak istiyor.
Müşteriler rahatsız
Hiçbir müşteri araç satın aldıktan sonra bile ödemeye devam etmek istemez.
Kullanıcılardan büyük geri dönüşler alması beklenen yeni abonelik sistemi hakkında konuşan JD Power analisti Kristin Kolodge, abonelik sisteminin üreticilere ilk satın alımdan itibaren yıllarca tekrarlayan bir gelir akışı sağlayacağını söylüyor.
BMW, ısıtmalı koltuk aboneliği için müşterilerden tepki aldı. Mercedes ise aylık ücretli abonelik ile hızlanmada artış vaat ediyor.
Başka bir elektrikli araç üreticisi olan Polestar, 1.195 dolara beygir gücü yükseltmesi sunuyor.